Motoryzacja i muzyka w jednym

Motomuza

Forum Motoryzacja i muzyka w jednym Strona Główna -> Nasze fury ;) -> Zabytek - WFM M06
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zabytek - WFM M06
PostWysłany: Pon 12:01, 22 Maj 2006
Autsajder87
Szefo

 
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Pleszew





Pewnie malo osob wie, i malo pamieta, ze za czasow komuny istnialo pojecie jak "polskia motoryzacja". Polacy produkowali motorowery [np. Komar, Żak], motocykle [np. WFM, Junak], skuter [bo byl tlyko jeden - WFM OSA], samochody osobowe [np. kultowy Fiat 126p, Polonez], samochody dostawcze [Nysa, Żuk], samochody ciezarowe [Jelcz, Star], autobusy [Autosan, Jelcz].... teraz sa produkowane nadal autobusy, motocykle, samochody ciezarowe ale nie sa one juz tym czym byly za czasow komuny.... teraz sa one pozbawione duszy, czasem jest tam tez wmieszany zagraniczny kapital... ale wrocmy sie do komuny....
WFM - Warszawska Fabryka Motocykli w roku 1955 wyprodukowala motocykle serii M06 o takim wlasnei oznaczeniu... w roku 1956 moj dziadek dostal taki motorek za dobre wyniki w pracy... i od 50 lat poczciwa WFM-ka znajduje sie w posiadaniu mojej rodziny.... mam nadzieje ze w tym roku zabioresie za jej renowacje bo motorek ma piekne klasyczne ksztalty... a to dosyc szczegolowe dane tegoz wlasnie motorka:
Długość - 2020 mm
Szerokość - 670 mm
Wysokość motocykla ( nie obciążonego ) - 980 mm
Odległość siodełka kierowcy od powierzchni - 740 mm
Rozstaw osi ( średni ) - 1300 mm
Prześwit poprzeczny - 160 mm
Wyprzedzenie koła przedniego - 80 mm
Ciężar motocykla z całkowitym wyposażeniem ( bez paliwa - 96 kg
Dopuszczalne obciążenie - 150 kg
Prędkość maksymalna bez pasażera - 75 km / h [teoria, w praktyce kolo 100 km/h]
Zużycie paliwa na 100 km przy szybkości 45 km / h - 3 litry
Zapas paliwa w zbiorniku wystarczający na przebycie - 400 km

Nr silnika wybity jest na górnej części kadłuba, na prawo od miarki olejowej.
Nr ramy wybity jest na głowicy ramy po prawej stronie.


SILNIK
Typ silnika: S 01, jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem.

Średnica cylindra - 52 mm
Skok tłoka - 58 mm
Pojemność skokowa - 123 ccm
Stopień sprężania - 6,85
Moc znamionowa przy 4900 obr / min - 4,5 KM
Pojemnościowy wskaźnik mocy - 36 KM / l
Ciężar silnika ( suchego ) - 20,5 kg

Kadłub silnika dzielony w płaszczyźnie pionowej, skrzynia korbowa i kadłub skrzyni biegów we wspólnym odlewie ze stopu aluminium. Cylinder żeliwny. Łożyska główne - 4 toczne, kulkowe.

Głowica ze stopu aluminium.

Tłok płaskodenny ze stopu aluminium, 2 pierścienie uszczelniające, sworzeń tłokowy osadzony pływająco.

Korbowód odkuty ze stali stopowej z trzonem o przekroju dwuteowym; w stopie korbowodu łożysko toczne, wałkowe ( rolkowe ).

Wał korbowy składany; ramiona wykorbienia odkute ze stali węglowej, czopy ze stali stopowej.

Rozruch nożny, za pomocą dźwigni z wycinkiem koła zębatego.



Instalacja zapłonowa

Iskrownik - prądnica osadzony na wale korbowym silnika; prądnica prądu zmiennego mocy 28 W, napięcie 6 V.

Wyprzedzenie zapłonu 27°

Świeca zapłonowa o wartości cieplnej 175 wg oznaczenia firmy Bosch (Iskra F65); gwint świecy M14 x 1,25. Odstęp elektrod 0,4 - 0,6.

Odległość styków przerywacza 0,3 - 0,4


Układ zasilania

Gaźnik typu G 16, średnica gardzieli 16 mm, dysza typu zatopionego o średnicy 0,75 mm, przepustnica sterowana za pomocą cięgła giętkiego przez obrót prawej rękojeści kierownicy.

Filtr powietrza z wkładam filtrującym z siatki metalowej zwilżonej olejem.

Zbiornik paliwa z blachy stalowej, pokryty wewnątrz powłoką ochronną, mocowany elastycznie śrubą centralną do belek górnych ramy. Pojemność zbiornika 13,5 litry. Elastyczny przewód paliwa łączy zbiornik z gaźnikiem.

Paliwo- mieszanka benzynowo - olejowa w stosunku 20 : 1. Olej silnikowy służy jednocześnie do smarowania silnika.


Układ napędowy

Przeniesienie napędu silnik - sprzęgło łańcuchem tulejkowym 3/8" x 7,5 mm o 44 ogniwach

Sprzęgło 3 - tarczowe z wkładkami korkowymi, zanużone w oleju, uruchamiane cięgłem giętkim za pomocą dźwigni ręcznej umieszczonej na kierownicy z lewej strony.

Skrzynka biegów 3 - biegowa o układzie kół stale zazębionych.

Zmiana biegów dźwignią nożną z lewej strony silnika.

Przeniesienie napędu na tylne koło łańcuchem rolkowym 1/2" x 7,75 mm 0 118 ogniwach.

Wielkość przełożeń

Przełożenie silnik - sprzęgło 2,31 : 1.

Przełożenia w skrzynce biegów.
I bieg 3,16 : 1
II bieg 1,49 : 1
III bieg 1 : 1

Przełożenie skrzynka biegów - koło tylne 3,42 : 1

Przełożenia ogólne.
I bieg 24,96 : 1
II bieg 11,77 : 1
III bieg 7,9 : 1

Podwozie

Rama- z zawieszeniem tylnego koła kołyskowa z belek stalowych korytkowych, spawana, nierozbieralna,z wahaczem resorowanym amortyzatorami sprężynowymi z tłumieniem olejowym.

Widelec przedni teleskopowy, zwijany z blachy stalowej, sprężynami podwójnymi o działaniu progresywnym.

Kierownica- rurowa, umocowana nastawienie w uchwytach na półce górnej widełek.

Koła szprychowe, piasty kół osadzone na łożyskach tocznych kulkowych. Tylne koło z piastą dzieloną do wyjmowania bez rozpinania łańcucha.
Obręcze- 1,7 ( 43 mm ) x 19, tłoczone z blachy.

Ogumienie-3,00 x 19".

Szprychy- o średnicy 3,1 mm, długości: 220 mm i 186 mm.

Hamulce wewnętrzne, szczękowe; średnica bębna 125; hamulec przedniego koła ręczny, hamulec tylnego koła nożny.
Siodło podwójne, z gumy gąbczastej, kryte dermatoidem.

Podnóżki kierowcy nastawne, z nakładkami gumowymi.

Podnóżki pasażera tłoczone z blachy, składane.

Bagażnik z blachy stalowej, chromowany, umocowany na zbiorniku paliwa.

Błotniki walcowane z blachy stalowej; przedni węższy przymocowany do ruchomej części widełek przednich, tylny - przymocowany do ramy.

Rura wydechowa i tłumik umocowane po prawej stronie podwozia, przeprowadzone poniżej silnika.

Podstawka motocykla- spawana z blachy stalowej, zawieszona między silnikiem i tylnym kołem.


Instalacja oświetleniowa

Akumulator 6 V - 7Ah umocowany w środkowej części skrzyni narzędziowej pod siodłem.

Reflektor przedni umocowany przy pomocy wsporników do przednich widełek, z żarówką 6 V - 25/25 W światła szosowego i mijania zasilania z prądnicy, oraz z żarówką 6 V - 3W światła miejskiego zasilanego z akumulatora. Wyłącznikiem świateł z wyjmowanym kluczykiem na korpusie reflektora.
Lampa tylna umocowania na tylnym błotniku z żarówką 6 V - 3W światła tylnego i oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Przełącznik świateł drogowych umocowany na kierownicy z lewej strony.

Oświetlenie szybkościomierza z akumulatora, żarówką 6 V - 0,6 W.



Wyposażenie

Sygnał elektryczny zasilany z akumulatora

Szybkościomierz z licznikiem kilometrów i wewnętrznym oświetleniem zamocowanym w górnej półce przedniego widelca napędzany wałkiem giętkim z piasty tylnego koła.

Skrzynka narzędziowa z uchwytem akumulatora tłoczona z blachy, dwukomorowa, umocowana do ramy pod siodłem, zawierająca: komplet kluczy płaskich, 2 klucze nasadowe, klucz do świecy, klucze pazurkowe do nakrętki rury wydechowej i nakrętki sworznia kierownicy, łyżki do opon, wkrętak i trzpień do kluczy nasadowych oraz smarownicę ciśnienia.


Wykończenie

Podwozie pokryte lakierem piecowym, części nielakierowane - chromowane ( kierownica, rura wydechowa, obręcze, dolne osłony sprężyn amortyzatora, bagażnik ) lub cynkowane.

jak bede mial fotki to je tutaj zamieszcze, przyczym prosze sie nastawic na to ze stan motorka nie jest dobry poniewaz znajduje sie w stanie przed remontowym :] pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zabytek - WFM M06
Forum Motoryzacja i muzyka w jednym Strona Główna -> Nasze fury ;)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin